Κύριος σκοπός της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/652 είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα κίνησης των οδικών μεταφορών σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.


Συγκεκριμένα, στην Οδηγία θεσπίζεται ως υποχρεωτικός στόχος η μείωση της έντασης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα -κι άλλες πηγές ενέργειας- κίνησης, κατά τουλάχιστον 6%, σε σύγκριση με βασικό πρότυπο καυσίμου, έως το τέλος του έτους 2020.

Με την εφαρμογή της Οδηγίας θα συλλέγονται περιβαλλοντικά στοιχεία επαρκούς ακρίβειας, ώστε η Κομισιόν να μπορεί να αξιολογήσει τις επιδόσεις των προμηθευτών καυσίμων όσον αφορά την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους στο πλαίσιο της οδηγίας για την ποιότητα των καυσίμων (Οδηγία 98/70/ΕΚ).

Απώτερος στόχος της Οδηγίας είναι η προώθηση στην αγορά, και συγκεκριμένα στον τομέα των μεταφορών, καυσίμων με μειωμένες εκπομπές ρύπων και περιβαλλοντικά φιλικότερων. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Οδηγίας, το υγραέριο και το φυσικό αέριο ικανοποιούν εξ ορισμού την υποχρέωση μείωσης εκπομπών έως το 2020.

Επιπλέον, η εφαρμογή της Οδηγίας υποχρεώνει τους προμηθευτές καυσίμων κίνησης να υιοθετήσουν μεθόδους μείωσης των ρύπων, προκειμένου να πιάσουν τον στόχο του 2020. Τέτοιες διαθέσιμες μέθοδοι είναι η πρόσμειξη βιοκαυσίμων (βιοντίζελ, βιοαιθανόλη, κτλ.) στα ορυκτά καύσιμα, η χρήση τεχνολογιών όπως αυτή της δέσμευσης και αποθήκευσης του άνθρακα, αλλά και η χρήση πιστωτικών μορίων, τα οποία αγοράζονται διά του μηχανισμού καθαρής ανάπτυξης του Πρωτοκόλλου του Κιότο (ΦΕΚ Β’ 3763/26.10.2017).

Τέλος, με την Οδηγία ενισχύονται οι συνέργειες μεταξύ των προμηθευτών καυσίμων κίνησης, διότι δίνεται το δικαίωμα να δημιουργήσουν Ομάδα προμηθευτών ώστε να εκπληρώσουν από κοινού την υποχρέωση μείωσης των εκπομπών εντός της Ελληνικής Επικράτειας. Στην περίπτωση αυτή, η ομάδα προμηθευτών νοείται ως ένας και μόνο προμηθευτής.