Κύριος σκοπός των Οδηγιών 98/70/ΕΚ και 2015/652/ΕΕ είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα για την κίνηση οδικών οχημάτων και μη οδικών κινητών μηχανημάτων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Συγκεκριμένα, θεσπίζεται ως υποχρεωτικός στόχος η μείωση της έντασης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα (που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθ. 19Α του Ν. 4062/2012) -κι άλλες πηγές ενέργειας- κίνησης, κατά τουλάχιστον 6% έως το τέλος του έτους 2020, σε σύγκριση με την τιμή βάσης που έχει οριστεί για το έτος 2010 (94.1 gCO2eq/MJ).
Απώτερος στόχος είναι η προώθηση στην αγορά, και συγκεκριμένα στον τομέα των μεταφορών, καυσίμων με μειωμένες εκπομπές ρύπων και περιβαλλοντικά φιλικότερων. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/652, το υγραέριο κίνησης και το φυσικό αέριο κίνησης ικανοποιούν εξ ορισμού την υποχρέωση μείωσης εκπομπών έως το 2020.
Οι προμηθευτές καυσίμων για κίνηση υποχρεούνται να υιοθετήσουν μεθόδους μείωσης των ρύπων, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2020. Ο στόχος μείωσης κατά 6% μπορεί να επιτευχθεί κυρίως μέσω:
- της χρήσης βιοκαυσίμων, ορυκτών καυσίμων με χαμηλότερη ένταση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (όπως το υγραέριο κίνησης και φυσικό αέριο κίνησης) και ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης (όπως τα e-fuels) και
- της μείωσης των εκπομπών κατά το στάδιο εξόρυξης ορυκτών καυσίμων (UER).
Τέλος, ενισχύονται οι συνέργειες μεταξύ των προμηθευτών, διότι δίνεται το δικαίωμα να δημιουργήσουν Ομάδα προμηθευτών ώστε να εκπληρώσουν από κοινού την υποχρέωση μείωσης των εκπομπών εντός της Ελληνικής Επικράτειας. Στην περίπτωση αυτή, η ομάδα προμηθευτών νοείται ως ένας και μόνο προμηθευτής.