Οι Υπόχρεοι στην Οδηγία (ΕΕ) 2015/652 επιβάλλεται να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κύκλου ζωής ανά μονάδα ενέργειας από τα παρεχόμενα καύσιμα ή ενέργεια κατά τουλάχιστον 6% έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, σε σύγκριση με το βασικό πρότυπο καυσίμου για το έτος 2010 (94.1 gCO2eq/MJ).
Για την επίτευξη αυτής της υποχρέωσης, οι υπόχρεοι προμηθευτές καυσίμων κίνησης ή/και ενέργειας κίνησης καλούνται να υιοθετήσουν διαθέσιμες μεθόδους μείωσης των εκπομπών, όπως:
- Σταδιακή αντικατάσταση των παρεχόμενων καυσίμων με άλλα χαμηλότερης έντασης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Οδηγίας, το υγραέριο κίνησης και το φυσικό αέριο κίνησης ικανοποιούν εξ ορισμού την υποχρέωση μείωσης εκπομπών έως το 2020.
- Πρόσμειξη αυξημένου ποσοστού βιοκαυσίμων (όπως το βιοντίζελ, η βιοαιθανόλη, κτλ.) στα ορυκτά καύσιμα. Σημειώνεται ότι από 01.01.2019 η βενζίνη που καταναλώνεται εγχώρια για χρήση στις μεταφορές αναμιγνύεται υποχρεωτικά είτε με αυτούσια βιοαιθανόλη είτε με βιοαιθέρες που παράγονται από αλκοόλες βιολογικής προέλευσης. Η συμμετοχή της αυτούσιας βιοαιθανόλης και της αλκοόλης βιολογικής προέλευσης που χρησιμοποιείται για την παραγωγή βιοαιθέρων επί του ενεργειακού περιεχομένου του τελικού μείγματος βενζίνης ορίζεται σε 1% για το έτος 2019 και 3,3% για το έτος 2020 και για τα επόμενα έτη.
- Πρόσμειξη αυξημένου ποσοστού προηγμένων βιοκαυσίμων.
- Μέσω της Μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά το πρώτο στάδιο (UERs – upstream emission reductions) που δημιουργούνται κατά την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων.
Τέλος, οι προμηθευτές μπορούν να δημιουργήσουν Ομάδα προμηθευτών, ώστε να εκπληρώσουν από κοινού την υποχρέωση μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου εντός της Ελληνικής Επικράτειας.